أحمد موسي “أبوتريكة مكروه من المصريين”..والشعب يرد :أكبر كذبة في التاريخ

لم تمر سوى بضع دقائق معدودات على حديث بوق الانقلاب الإعلامى أحمد موسى، عبر برنامجه “على مسئوليتى” على فضائية” صدى البلد” الأحد ، أن اللاعب الدولى المعتزل “الماجيكو” محمد أبوتريكة مكروهاً من جموع المصريين، حتى جاءت صواريخ الرد من النشطاء ورواد التواصل لتقيم عليه تحفيلا بأكثر من 5000 تعليق، نرصد بعضها:

مى محجوب ردت على “موسى” ، ابوتريكه انضف من 100 زيك .على فكره انا من عموم الشعب.تبعها محمد أحمد فكتب..ابو تريكة انضف من الف واحد زيك ،ياريتك تعرف تبقا زي ابو تريكة.
فى حين قالت هبة الشرقاوى ..دا المحكمه حكمتله انت لسه هترغي انت خساره فيك الكلام ..ابو تريكه عم الناس.

وسخرت “عفاف أحمد”.. الشعب بيكره تريكة.. دالشعب بيكرهك انت جاتك القرف.أما نانا فكتبت..انت عمال بتدى رسايل سم ضد أبوتريكة ،الله ينتقم منك وإن شاء الله السيسى حا تبقى بالنسبة له كارت وسخ محروق ويقعدك بالبيجاما فى البيت.

وتابعت:جرب أنزل الشارع انت وهو كدة وشوف مين اللى حا يضرب بالجزمة المعفنة.أبوتريكة برغم ظلم الدولة له ومصادرة أمواله ماتكلمش خالص عن الدولة ولا على امثالك وقال انا تصدقت بعرضى لله.

كما وضع له رواد التواصل مقطع فيديو قديم للإعلامى “أحمد موسى” وهو يتغنى بمهارات وأخلاق “الماجيكو”.

Ragazzi Hicham ..أبوتريكة محبوب الجزائريين نحبوه و نحترموه .

وتطرق أحد الرواد إلى أمر فكتب..Said Shalabi ..دقيقه ياشباب الله يوفقكون أحمد موسي رئيس جمهوريه التطبيل العفن في مصر والله العظيم انا جويه نفسي استخدم معاها أقذر الالفاذ بس صراحه مابيستاهل الذنب بس الي لازم يعرفه هذا الكائن إنه أبوتريكه قيمه وقامه خلق وأخلاق اكبر بكثير من هذا الحثاله.

أحمد سامى.. انا مش من الارتس ومش بكره ابو تريكه انا بحبه اوي اوي وانتا راجل منافق (وان المنافقين في الدرك الاسود من النار) اتقي الله في ما تقول.وتابع:ابو تريكه اسطوره الكوره المصريه وهو مش ارهابي كلنا عرفين انتو بتقوله عاليه ارهابي ليه ..يا شخصيه مش محترمة.

Habib Elroh ..كل المصرين بيحبو ابوتريكه ،كلنا بنحبه ومعاه ،مين قالك ان تريكه مابيتكلمش علي الشهدا دا اكتر واحد اتكلم واترحم عليهم.

ياسر علام جاء بالخلاصة.. يا اخي سبحان الله ابو تريكة ده من غير ميتكلم وله محبة في القلب .تبعته Marwa Nasr El Rouby مكروه ايه بس ده علامة في جيل باكمله و علامة في كرة القدم .عيب كده كفايه احترموا الناس عيدين ناس محترمة فلتلفيزيون بتحترم الأخر عشان الجيل الي طالع كله كراهيته و انتوا سبب أساسي.

..BoOdy Adel ابو تريكة واحد من أعظم من أنجبت مصر يكفي أنه عندما يلقي كلمة في مؤتمر كروي عالمي يقف إليه الجميع ويسقف يجب أن نحافظ على الناس زي تريكة

Omar Ali طب نعمل استفتاء و تشوف أبوتريكة محبوب ولا مكروه.

أنس صلاح ..انت مالك وما ال ابوتريكه انت بطلوا كدب بقي الرجال محترم والناس بتحبه ربنا يرحمنا منك يا احمد يا موسي انت في الحقيقه انت الي لو حصل عليك استفتاء من الشعب هتتنفي بره البلد يا احمد يا موسى انت سيبوا الرجال في حاله.

بينما قال “باسم سيد عمر” فكتب.. انا بدور في التعليقات علي حد من عموم الشعب اللي بيكره المحترم ابو تريكه لم اجد.

(فيسبوك)

شاهد أيضاً

قطع رأس الافعى نجاة الشعوب واخماد للفتنة؟ بقلم / محمد الصلاحي

انتظر الملايين الحلقة 115من قيامة ارطغرل التي تبث كل خميس على قناة دعوة الفضائية على …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *